vrijdag 6 februari 2015

Nederlandse patroontjes die nog gratis zijn ook!

Soms blijf ik me maar verbazen over het "hebben hebben hebben" gedrag van mensen. Een wereld wijd web vol patronen. Voor een kleine vergoeding of geregeld voor niets. En toch zoveel mensen die blijven vragen om een kopie van een betaald patroon of wanneer het in een andere taal of het "effe" vertaald kan worden naar het Nederlands. Waar komt die passiviteit vandaan om  zelf te zoeken naar een vertaling of een alternatief als je portemonnee het niet kan betalen.
Om mensen te laten zien hoeveel gratis leuks er te vinden is met Nederlandse patronen zal ik de komende tijd meer wijden aan promotie hiervan :) Een afbeelding en de link hoe je aan het patroon kan komen. Hopelijk kan iedereen er van genieten en volgen er prachtige creaties!

Gelukspoppetjes

Dit leuke patroontje heb ik al heel vaak gemaakt. Je kan er eindeloos op varieren.


Stip en Haak

Deze site heeft de meest leuke kooppatronen maar ook een heel aantal gratis schatjes! De teckel heb ik ook al gemaakt en is zo leuk om te doen. Nu ik weer het plaatje zie schieten er allemaal leuke kleurtjes door het hoofd om nogmaals te maken hihi






Om de dag af te maken nog een leukerd van Christel Krukkert

Voor beginners is dit ook een leuk werkje. Niet al te groot en met een mooi resultaat!




Fijn weekend en wees heerlijk creatief!

ps... als je nog tips of ideeën hebt, laat het me weten :)


Liefs Eno ♥

3 opmerkingen:

  1. misschien een tip, de site van charami, behalve nederlands vertaalde patronen heeft ze ook een vertaalhulp op de site. Is mij in het begin goed van pas gekomen!
    Ik vind wel dat de hoeveelheid Nederlandse patronen niet te vergelijken is met Engelse of Spaanse patronen.. degene die niet kunnen vertalen hebben echt beperkte keus (of gewoon een goed boek aanschaffen, die zijn er volop op het Nederlands).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik gebruik die site zo vaak in het melden van een goede vertaalhulp dat ik er nu niet eens aan dacht haha.
    Klopt wat betreft de hoeveelheid Nederlandse patronen, maar het zijn er nog altijd voldoende om een hele ervaring aan haken op te doen. Dan is een andere taal al een stuk eenvoudiger ;) Ik ga blog 2 er aan wijden! fijne zondag,

    liefs Eno

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik heb nog twee girafjes: http://www.boekenvoordeel.nl/media/channel/instructies/instructie_013.pdf en http://gehaakteknuffies.blogspot.nl/2012/02/giraffen.html.
    En wat te denken van gehaakte engelse drop.. https://ninanaaigaren.files.wordpress.com/2011/10/engels-drop.pdf

    Groetjes Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen