vrijdag 25 maart 2016

Nog even snel voor Pasen en meer

Ik had vorig jaar ergens een prachtige tak gevonden en deze goed laten drogen. Oftewel die tak heeft maanden op de verwarming gebivakkeerd ;-)
Door privé omstandigheden had ik behoefte om wat kleine dingetjes te maken om mijn  hoofd leeg te maken. Zo ben ik begonnen met het maken van een bloemenslinger. Dat patroon vond ik op dit leuke blog http://haakydee.blogspot.nl/2013/08/tak-met-gehaakte-vogeltjes-en.html





De bloemenslinger ging lekker snel en nadat ik op de handwerkbeurs in Zwolle een mooi satijnen lint had gevonden kon de tak opgehangen worden. Het vogeltje op datzelfde blog had ik ook al gemaakt en de lol om meer te maken was weer geboren. Inmiddels was het al maart en dit jaar valt Pasen erg vroeg. Online zag ik veel zelf gem(h)aakte paaseieren, de een nog mooier dan de andere. Zo doende heb ik ook mijn eigen ei bedacht. Niet omdat ik dacht dat deze mooier was als de anderen maar om een eigen versie te creëren :-) Mijn versie heeft een tulpensteek randje, lekker een Hollands tintje en je kan ze maken in elke kleur die jij leuk vindt.



Natuurlijk heb ik hier een patroon van gemaakt en deel ik deze graag met jullie.
Je kan deze vinden op mijn facebookpagina https://www.facebook.com/groups/940801142642110/ (ook Eno's Creation), daar staat het bij de bestanden. Geen Facebook? Dan mag je me een mailtje zenden. Dan komt het spoedig in je mailbox als PDF.

Omdat ik weer andere spoedopdrachten heb gekregen is het nu bij 1 eitje gebleven maar het smaakt naar meer en in augustus kan je ook eitjes haken toch :-)

Fijne paasdagen,
Liefs Eno ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten